Pysslat mig fördärvad


Lekte med cernitlera idag. Försökte aktivera sonen som bara vill spela dator. Det gick väl sådär om jag ska vara ärlig. Resultatet förutom en snögubbe och en tomte för min del blev bortdomnade fingrar (leran var hård) och nackvärk. Inte så hemskt farligt men avslutade kvällen med en kort sväng julshopping och då kom det onda i svanken också. Väl hemma blev nacken och händerna dubbelt värre.

Ligger ner nu men nacken (inte musklerna) knakar och knäpper och gör hiskeligt ont. En äcklig ihållande värk som jag inte blir av med hur jag än ligger. Försöker pallra upp mig med kuddar men det enda som händer är att kinderna och pannan börjar domna.

Jag som tänkte att leran blev bra träning för mina händer. Där ser man hur lite oskyldigt pyssel kan sluta. Vad fan gör jag nu då? Har massor att göra och jag som hatar att vara ute i sista minuten med allt. Tenderar alltid att vara det och varje år ska bli annorlunda. Icke heller!

Förre årets julbestyr resulterade i att jag nu har en rullstol i källaren ( som jag använder väldigt sparsamt). Eftersom jag satt mer på bänkarna utanför affärerna än jag var i dem så skapade jag mig en plan för denna julen. En plan som jag redan förstört. Varför kunde jag inte gjort snögubbar med flirtkulor istället eller något med piprensare så hade jag inte legat här och gnällt nu. Nääää, jag hade visst glömt bort att jag inte kan göra vissa saker. Är ju så lätt hänt när man inte känner till konsevenserna. Eller, nu visste jag ju egentligen och det hjälpte inte ett skit.

Det är bara att invänta bättre tider då. Hade annars lite annat på schemat men bitter? Nähä, jag kan ju titta på de där underbara cernitlerafigurerna tills ögonen tåras och vara lycklig *svårt ironisk*. Någon har fisat här i sovrummet dessutom och det är INTE jag. Den här natten är ju bara för härlig….

3 thoughts on “Pysslat mig fördärvad

  1. Men lera är ju så roligt och det är omöjligt att sluta kladda med. Vill man kladda med något snällare kan man göra gipsmasker. Det är riktigt kul. Med tanke på mitt yrkesval så borde jag utbilda mig vidare till gipstekniker fast just nu för stunden är jag trött på vad allt gips heter. Det bara kliar och är i vägen haha!

    1. Har inte riktigt fastnat för gips någon gång (och aldrig haft något på mig heller). Tycker inte om när det blir kladdigt och mycket att städa så nog därför 😉
      Jag älskar allt pyssel men lera är nog en favorit helt klart. Har funderat på att testa att skapa med harts någon gång. Det blir inte riktigt lika fysiskt.

      När blir du av med gipset?

      1. Får jag bestämma handlar det om minuter men handkirurgen bestämde 6 veckor och det är 5 kvar :S Men jag är glad att de ens orkade fixa min hand. Fast det mesta här hemma blir lidande för katten orkar inte städa 😉 Disken ska vi inte prata om haha!
        Lite konstigt är det men den typen av skada jag har fått brukar uppstå vid frakturer och inte som enskild skada och absolut inte när man halkar på vått kakel och landar på rumpan och tar emot med händerna bakom ryggen.
        Det där med flirtkulor och piprensare låter som en snäll hobby. 🙂 Ska nog hålla mig till det.

Kommentera

