Julshopping, bio och rynkor


Händelserik dag för att vara i mitt liv. Fått en hel del (de flesta) klapparna ordnade, fanatiskt smörjat mig med anti-rynkkräm. Hjälper den så borde det ge dubbel effekt om jag dubblar dosen? Eller kanske bara dubbelt så dyrt! Jag är trött på rynkorna som viktnedgången gav mig och vill inte att det ska bli värre. Tittar jag mig i spegeln ser jag ut att vara 34 år och det är förjävligt (eftersom jag är 34).

Var på bio. Breaking dawn 2. Som jag väntat! Har hållit mig ifrån att läsa om den och se på trailers. Ville inte veta något eftersom det är den sista. Läst böckerna både baklänges och framlänges (svenska och engelska) sett filmerna om och om igen. Lite lätt fanatisk bara 😉 Tur jag inte låtit någon avslöjat något för mig. Jag började nästan gråta !!spoilervarning!! när jag trodde att de hade massakerat boken fullständigt och gjort ett eget slut. Glömde till och med äta upp mina popcorn.

Vilken lättnadens suck jag drog när så inte var fallet 🙂 Nu vill jag se den ungefär 10 ggr till så att jag har sett den lika många gånger som de andra. Funderar på att börja om med böckerna också.

Så ni ser. Det har hänt lite i mitt liv den här helgen. Saknar sonen som är utlånad tills imorgon. Nu ska jag försöka somna så att jag kan få byta Norspanplåster. Gått på tabletter idag eftersom effekten i vanlig ordning inte håller de sju dagar det ska och jag för närvarande trappat ner till 10/mikrogram igen (vilket gör glappet lite värre).

Jo, provade klänningar idag. Måste ju ha något fint till jul men det var bara att glömma. Min storlek finns bara på barnavdelningen. Ska ta mina mått imorgon och se om jag kan beställa något på nätet. Misstänker att jag ligger närmare zeize zero än 34. En zeize zero som fortfarande har valkar på magen. Hur är det möjligt eller är strl 34 så jäkla stort i alla de vanligaste affärerna? Jag har trosor i storlek 146 just nu och en BH som är tom. Önska mig lycka till eller skicka mig en jutesäck med ett hål i för huvudet. Svarta sopsäckar har jag redan men de är så kalla på vintern.

Kan inte begripa och förstå att jag som alltid haft så lätt för att hitta kläder inte kan hitta något som sitter som det ska längre. Passar det på bredden är det för kort. Är det lagom långt ser det ut som om jag är ett barn som botaniserat i mammas garderob. 90% av kläderna i garderoben är såna. Jag köper för att jag måste men känner mig inte bekväm någon stans.

Blir faktiskt lite ledsen på det där. Jag gillar nya kläder men nu grinar jag nästan i provhytterna. Trots det händer det att jag fortfarande plockar på mig kläder i minst två storlekar för stort. Storleken kommer alltid att sitta i huvudet. Det försvinner nog aldrig.

Ska googla lite julklappar nu så jag blir klar någon gång.

Natt!

Kommentera

