Paus


Vill önska alla ett gott nytt år till att börja med. Sedan berätta att jag tar en paus på obestämd framtid. Kanske bara handlar om veckor, vet inte. Har även pausat mitt privata Facebook-konto som även denna bloggen har sin koppling via. Kommer tillbaka igen men behöver samla tankar och krafter. Det jag tidigare dragit mig undan ifrån har inte varit tillräckligt. Inte heller de energitjuvar jag täppt till hålen efter. Livet får man bara leva en gång och jag tänker göra en omstart på något sätt.

Har lite tankar på vart jag vill i livet. Behöver bara fundera på hur jag kommer dit. Vilken tid på året är bättre lämpad för att tänka nytt om inte när det startar?

Iaf, behöver en paus, inte läsa om andra, inte skriva om mig själv. Bara vara ”inte bara sjuk”…

Gott nytt år på er och stor kram från mig ♡

7 thoughts on “Paus

  1. bra val Ulrika, ju mer vi skriver om allt elände vi upplever, ju mer tid lägger vi då ner på att behöva tänka på detta vi har, mycket bättre att nyttja den lilla tiden vi har till att göra det vi kan må bra av… Vi har ett hvete i tillvaron, vi har liten tid till att få må bra om vi nu är i det stadiumet att vi kan må bra, den lilla ynkliga tiden ska vi inte använda till att då foka på hur illa det är eller har varit, den tiden ska vi lukta på blommorna under korkeken 😉 Även om alla dina inlägg o allt du beskriver är fantastiskt bra, du hjälper många att förstå o få kunskap via dina inlägg och jag uppskattar fortfarande din beskrivning av vibrator plattan i kroppen, så enkelt beskrivet o så sant! Nu…jag önskar dej allt det bästa mer därtill, tack att du lagt ner all denna tid på din sida, lagt upp info och länkar som är en stor hjälp för oss, du har verkligen varit fantastisk som har gjort detta! Stor tacksamhet för din sida Ulrika! Skickar över en gåva via nätet, varsegod, här kommer ett stort glas skumpa till dej som tack för det du gjort! Ta god hand om dej o dina nära o kära ❤

  2. Hej gumman !
    Jag säger detsamma , är också väldigt tacksam att du har skrivit o lagt ner så mycket tid på länkar o berättelser o fakta om symtom o annat som kan vara till hjälp för andra att förstå o ta till sej .
    Så Stort tack för det Ulrika , det gör helt rätt i att ta ett brejk o tänka till,över framtiden .
    Vet inte om jag berättat ,men har ju fått sjukersättning beviljad nu jag ,fått den utbytt av FK (har ju inte sökt själv ), med det är svårt att bryta den känslan av att vara jagad av FK o att måsta bli bedömd hela tiden .
    Jag har ju inte ens FB o det är jag glad över idag , då många verkar vilja fly från den sidan nu .
    Jag har klarat mej alldeles utmärkt utan FB .
    Nåja jag säger inte hej då utan på återseende på något vis och :
    Vi fyller ju år samma dag gumman glöm inte det hehe .
    ETT GOTT NYTT ÅR TILL DEJ o VAR RÄDD OM DEJ O DE DINA .
    KRAMAR
    MD

  3. Ibland måste man ta en break för att återfå både kraft och livsglädje- så jag förstår dig fullt ut! Min upprättelse under hösten blev i stället kantad med en massa sorg och jobbigheter. Så jag har också beslutat mig att ta en break från det som tog min glädje och energi!
    Önskar dig en givande framtid, ork och lust och tid att förverkliga dina drömmar!
    Ge inte upp! Du har så mycket inom dig som bara längtar efter att få synas av många. Slåss inte när kroppen protestera utan respektera kroppen när den behöver dig själsligt också! Innerliga kramar ❤

  4. Allt beröm till dig,som orkat bloggat om allt med hur jobbigt eds är.Förstår din paus & själv så har jag facebook konto men faktiskt inte varit där skulle inte orkat de.Så mycke annat eds orken måste gå till / Andrea

  5. Pausa lite. Låter klokt, du har skrivit så många kloka saker så det är ju inte konstigt att man måste gå in lite i sig själv och fundera utan att någon annan lägger sig i så att säga.
    Önskar dig ett försenat Gott Nytt År och hoppas 2013 blir alldeles fantastiskt bra för dig!

Kommentera

