Kirurgen imorgon


Av någon underlig anledning har mitt vanliga jag kommit tillbaka. Känner mig ganska likgiltig och utan förväntningar åt något håll inför morgondagen. Det är den berömda skölden som åkt ner framför ögonen, jag kan ändå inte påverka det kirurgen har att säga.

Varit på föräldramöte och det var förmodligen det som löste upp ångesten. Att kunna fokusera på något annat en stund var medicinen. Säger sig själv att det inte är bra att älta från fredag till onsdag, nästan en vecka ju. Det är så ”ojag” det bli. Brukar inte tillåta mig sånt…… oavbrutet så länge.

Hungrig som en varg men vågar inte äta, måste vara iform imorgon. Hoppade Movicolen så det inte blir för mycket party bland tarmarna (har dubblat dosen annars så det ska jag väl inte dö av). Ska försöka somna ifrån hungern, hoppas slippa vakna med känslan av att ha en tegelsten i skitan. Natten som var kändes bokstavligen så, det sprängvärkte!

Har fått nys om en del skapligt nya publikationer som det är dags att bita tag i. Förhoppningsvis har jag något intressant att dela med mig av snart. Tyvärr har inte alla tillgång till fulltexterna så det blir mycket att översätta men det får ta den tid det tar.

Svamlar mest nu för skrivandets skull. Vad det nu ska vara bra för. Kunde berätta om mötet men det var så tråkigt att ni inte vill höra om och vem blir gladare av att jag återigen retar mig på att vissa människor verkar vara födda i farstun? Mitt problem…… som aldrig tycks växa bort. Jag kan bara inte acceptera rätt och slätt att alla inte tycker som jag i frågor som jag tycker är jätteviktiga. Jag kan tycka att det inte är ok att öppna käften när man inte har en aning om någonting. Hänger upp mig på små ord eller formuleringar som jag sedan suger på så länge att tänderna vittrar sönder (mest pga tandagnissel). När ska jag lära mig? Jag som alltid är så jävla klok annars….. typ….. Snart ser man inte solen för alla fläckar 😉 Skulle tro att det är min största brist som människa. Att jag kan bli så fruktansvärt störd och att jag låter det gnaga på mig.

Man brukar säga att de som inser att de är sjuka i huvudet inte är det. Så, jag andas ut 😉

2 thoughts on “Kirurgen imorgon

Kommentera

