Patientnämnden ringde….


Ja vad ska man tänka om det? Naturligtvis finns det inget de kan tillföra eftersom jag inte vill ha en tidigare tid hos kirurgen. Min nuvarande kirurg har semester och sedan jourtid så omöjligt att få just henne tidigare än sagt.

Var annars ett givande samtal. Naturligtvis tyckte de inte att det här var ok alls men som patient idag har man inget att kräva. Jag kan inte räkna med att bli prioriterad trots att de är deras fel att det dragit ut på tiden. Jag kan bara de dem om det.

Förhoppningsvis leder avvikelserapporten till en Lex Maria men för säkerhets skull kommer jag att göra en anmälan om fördröjd diagnos till socialstyrelsen. Patientförsäkringen får jag ta när jag vet mer.

Tips!

När ni inte blir uppringda på utlovad tid, inte får de recept ni blivet utlovade, när ni inte får svar på undersökningar, när ni blivet illa bemötta. Ring patientnämnden då eftersom de har snabbare ingångar, kan fixa telefontider, kontakta verksamhetschefer osv. Det är då vi ska använda dem. Det är vad de är till för. Tänk om jag fattat det de gånger jag suttit i kö efter kö, blivet bortkopplad hundra gånger för ett ärende. De hade kunnat ordna det där mycket snabbare.

Socialstyrelsen och patientförsäkringen skiter fullständigt i dåligt bemötande så ägna ingen tid åt det i era anmälningar.

Fortfarande endast 5 mikrogram Norspan i kroppen. Väntar med spänning på att magen ska börja fungera. Alla säger ju det att det kan ha stor betydelse. Kan tycka att mina bäbisdoser inte borde göra så stor skillnad men ingen skulle bli gladare än jag om det.

Kommentera

