Kunde haft två brutna fötter nu


Tänk er att man släcker den enda ljuskällan i ett rum. Mörkret blir kompakt. Med läsplattan i ena handen gåendes med raska steg fram, rundar ett bord, är mitt i en mening och så står det en jävla situpsbräda mitt i vägen!

En flygtur som heter duga det! Gick så fort att jag inte han fatta det. Tyngdlagen är en mäktig lag men läsplattan flög i ultrarapid, jag såg hur den landade med glaset neråt och jag hann tänka: Neeeeeeeej!

Det blev tyst, ja till och med sonen blev tyst. Först kände jag inget, sedan kände jag allt!
Jag hade landat som en groda. Armarna utsträckta med handflatorna neråt. Fötterna flexade bakåt med full kontakt med golvet. Jag tror inte man kan ligga mer platt mot ett golv. Jävla tur att jag fördela fallet så väl över alla kroppsdelar.

Jag börjar oja mig, rullar över på rygg och kryper ihop som en igelkott, vågar inte röra mig. Mina fotleder……mina handleder! AJ!

Tar flera minuter innan jag vågar röra mig, tårarna rinner och allt jag kan säga är: Inte båda fötterna, inte båda handlederna! Jag kan inte föreställa mig att jag någonsin ska kunna gå igen.

Sambon drar upp mig på fötter och jag står och vinglar mot bordet. Blir buren till toaletten och sittandes där.

Nu har smärtan klingat av men jag vågar inte röra på fötterna. Händerna känns ok som tur är. Plattan höll. Fötterna iskalla men förhoppningsvis oskadda.
En normal människa hade brutit sönder sig fullständigt. Man kan inte landa så utan att göra sig fruktansvärt illa. En stor fördel med att vara överrörlig. Jag blev bara lite utstretchad.

Just då var det inte så kul men nu önskar jag nästan att någon hade filmat det. Det måste sett fruktansvärt roligt ut 😀

För att byta ämne. Var med min vän och fd. granne till sjukhuset idag, den avdelning som jag förnärvarande inte drar jämt med. Satt på en stol utanför undersökningsrummet och försökte gömma mig i jackan. Var exakt en vecka sedan jag var där och var arg.
Tror ni inte jag blev igenkänd? – Hej, hur gick det? Ringde läkaren upp dig i fredags?
Busted! Varningsflaggorna hissades upp när jag kom. Det är uppenbart att de verkligen insett vad de gjort. Var ett trevligt litet samtal jag fick. Det trodde jag aldrig, har alltid tänkt att jag är en sån där folk inte kommer ihåg men uppenbarligen hade jag gjort intryck 😉

2 thoughts on “Kunde haft två brutna fötter nu

  1. Ja en normal med människa ,hadde brutit varenda led.Styrke pepp hoppas verkligen det gått oki med fötterna med.Andrea så hoppas ja du får en oki helg.

Kommentera

