Skrattat gott!


Tänk vad man glömmer saker som man egentligen borde tänka på ofta eftersom det gör en så glad. Pratade idag med min gamla barndomsvän och gud så jag skrattade. Vad mycket dumt man hållit på med i sin ungdoms dagar och vad mycket man hann uppleva på relativt få år. Jag har snart levt lika länge på vuxensidan som barnsidan ju.

Så dumma vi var en gång i tiden, heeeelt otroligt. Pratade om när jag en gång fick en redig utskällning av kompisens mamma. Det var så det fladdrade i håret (snäll men hett temperament). Vi funderade på varför och så här X antal år efteråt kan man nästan förstå det. Förutom att det var jag som fick ta hela skulden.

Vi plockade torra blommor från en rhodedendoron-buske och tjänade pengar. Vad gjorde vi sen? Jo vi gick direkt till kiosken och köpte cigaretter och kom tillbaka och luktade rök. Vill minnas att vi köpte jordnötsringar också (det måste varit mitt påfund iaf). Själv hade jag blivet mer än galen om min son gjorde samma sak. Grejen med det här var att jag nästan blev utföst genom dörren, helt darrande av skräck. Traskade hemåt och fnissade hela vägen hem…. som om det inte var någon stor sak. Någon dag senare var jag där igen och allt var som vanligt. Förmodligen tjuvrökte vi en del efter det också.

Det låter säkert inte lika roligt för er som jag tycker att det är. Jag hör liksom utskällningen i huvudet och ser de röda tapeterna framför mig och en rasande kvinna som vrålade ut vilket dåligt umgänge jag var för hennes dotter. Ut ur mitt hus!!! Hahaha, sånt där händer som tur inte mig varje dag. Mamman är förresten en helt underbar och omtänksam människa så inget ont i henne.

Det är fantastiskt att åren kan gå men att man ändå hittar tillbaka till varandra direkt. Det är som att tiden står stilla när det gäller riktig vänskap. Jag tror faktiskt aldrig vi ens varit osams, vi gled bara ifrån varandra med åren, levde olika liv.

Nu har vi hittat tillbaka lite men tyvärr pga tråkiga omständigheter men visst är det underbart med riktigt gamla goa barndomsvänner?! De försvinner liksom aldrig 🙂

2 thoughts on “Skrattat gott!

Kommentera

