Finger-splintar/ringar


Provat ut finger-splintar som jag nämnt. Bara ett stort huvudbry. Under utprovningen så kändes det väldigt bakvänt. Jag hade en bild i huvudet hur det skulle se ut men se det var fel. De skulle sitta tvärtom och visst, då kände jag hur det avlastade fullständigt men fingrarna går ju inte riktigt använda.

Kände mig allmänt förvirrad, att få den åt rätt håll, vända tjocka sedan mot tjockaste delen av fingret, känna efter och samtidigt minnas vilken storlek de hade. Behöver jag säga att jag vände dem fel varje gång jag testade en ny och fick göra om.

Kommer hem och googlar. De ska visst vara åt det hållet jag trodde. Kolla länken: http://www.3pointproducts.com/oval-8-finger-splint/

Jag provade ut dem tvärtom, som man tillämpar vid triggerfinger. Är det möjligt att vända på dem och behålla samma storlek? Visst måste det vara så eller tänker jag fel?

 

http://www.3pointproducts.com/oval-8-finger-splint/

One thought on “Finger-splintar/ringar

  1. Hej
    Jag fick hjälp av arbetsterapeuten på handkirurgiska mottagningen på mitt sjukhus. Hon hade aldrig hjälpt nån i min situation så jag fick själv visa henne hur jag ville ha det. Nu funkar det bra att använda dom. Har tom två på samma finger över båda lederna. Märker dom med spritpenna för att veta fram/bak. Lycka till!

Kommentera

