Mjau!


Har en liten kisse innanför bröstorgen. Maju säger den när jag andas in. Synd man inte kan gosa med den.

Idag har det mjauat en hel del, mest när jag ligger eller halvsitter. Inget slemmig eller hostig. Måste ta i så inåta h-vete för att få det att röra på sig i lungorna. Känns inget konstigt för övrigt bara det att det låter.

Undrar vad det är som gör att det blir så när jag inte ens är förkyld och varför det kan vara borta i flera dagar och sedan komma tillbaka. Vissa dagar hör jag bara ett mjau och andra en gång i kvarten.

Ja vad är det som inte låter konstigt i min kropp egentligen? När jag dricker låter det som när man haft stopp i avloppet och det släpper ”slurp bubbel bubbel”. Andra änden ska vi inte prata om men det låter mer som när man släpper luften ur en ballong samtidigt som man drar i den så det tjuter. Jag är en levande ljudmaskin. Snart sätter ”kluck kluck kluckandet” igång också. Det blir en hel orkester (movicolet ska genom tarmarna). Högerörat susar, axeln klonkade till när jag tog på mig nattlinnet. Snart börjar sambon snarka och prata i sömnen.

Får jag be om största möjliga tyyyyyystnad? Nähä, en annan gång då?

5 thoughts on “Mjau!

  1. Har du astmatiska besvär?
    Jag testade sonens luftrörsvidgande en gång när det lät som mest och då fick jag loss det. Har annars inga besvär från luftvägarna. Om jag inre är förkyld då så tycker det är konstigt. Aldrig haft lunginflammation trots att jag hostat mig sönder och samman genom åren.

  2. Oki lätt hänt,nej jag har inte smatiska besvär är av min eds.När jag blir förskyld som jag blir så fprt nån nyser blir det värre i alla mina torra slemhinnor.Jag har haft lunginflamationer ofta men blivit mindre sen jag öka i vikt tack vare närings drycken som jag avskyr att dricka :(.Fått nya värk medeciner med hög dos voltaren plus panodil forte min smärta mycke bättre överallt.Treo comp allt det blev hela min mage trasig på.Men tröttheten blir som ett brev på posten som du vet så fort man gör någe exstra.Så blir det dubbelt upp dan därpå.Andrea

Kommentera

