Rygghelvetet!


Jag får väl skylla mig själv jag men det gör ju inte mindre ont för det.

Ryggskottet hänger som ett daller i luften och väntar på att få bita tag i mig. Än så länge hittar jag skapliga lägen men undviker att byta ställning. Teflonhjärna på det och man glömmer att man har ont och så gör man ett ryck och fy f-n så det gör ont. Det låter som att man sitter på toa och knökar mest hela tiden…. eller som att man söker sympatier. Det går inte vara tyst när det hugger till i svanken och det känns som att knorren trasslat in sig i något och fastnat.

Jag har målat väggar annars om någon undrar. Eller ja, jag har dragit med lilla penseln i hörnen. Sambon fick rolla men hörnen är ju minst lika viktiga 😉

Så kan det gå fast när jag tänker efter var det först när jag skulle städa upp efter mig som det onda kom. Nu ser svanken helt utplånad ut. Svullen och nästan utåtbuktande. Gött det ska bli att sova känner jag….. NOT!

Väggarna blev fina i alla fall. Inte vara neggo nu!

3 thoughts on “Rygghelvetet!

  1. Boka en tid med sjukgymnasten. Låter som en kota har glidit. Annars brukar ryggskott mest kännas som en låsning. Dumma ryggkotor som bara bråkar. Kram!

    1. Jag tror nog det kan stämma. De flesta gånger måste jag lägga mig på golvet med benen i 90 grader och gunga åt sidorna för att det ska hoppa rätt på något sätt. Ryggskotten är väl att musklerna börjar dra för att något ligger och fanders.
      Att få det utrett är dock långt borta. Ringer man in så säger de att återkom om 14 dagar om det inte är bätte…. Tilläggas bör att jag alltid har ont i ryggen. Gjort MR av ländryggen som var ua men är man hypermobil så krävs det oftast en viss provokation för att det ens ska synas.

      Har du också ryggproblem?

Kommentera

