Tekniken, den opålitliga


Två dagar utan hemtelefon och Internet = liten näradödenupplevelse
Äntligen fick jag tillbaka mitt liv. Bara det att barnet är hemma och sjuk. Barnet vars dator är på lagning så min dator har jag inte sett röken av sedan man klarraporterade felanmälan.

Boxen till ”datatjuvens” tv har pajjat med som en kedjereaktion av oflytet. Fick rejält stenskott på nya bilen igår. Mobilen fungerar allt ifrån bra. Mina 3 favoritljuslyktor är bara en nu. Först kraschades en…… sedan tog jag nummer två… när jag väl accepterat förlusten av den ena….. hoppsan 😦

Varför hamnar man i sådana här stim när man knappt vågar röra vid saker? Det ena efter det andra går sönder.
Haft såna här perioder förr och det värsta är att det brukar sluta dyrt. Behöver inte ersätta de svindyra trådlösa telefonerna den här gången iaf. Tänkte sist att de skulle hålla längre om de var riktigt dyra. Haha, det gjorde de. Klarade att proppen gick 4 gånger utan att de dog av överspänning. Alltid något 🙂

Internet kära Internet. Försvinn inte från mig fler gånger….. då känner jag mig handikappad på riktigt..

8 thoughts on “Tekniken, den opålitliga

  1. Hahaha !
    Jaaa du gumman vi är bra beroende av internet nu för tiden .
    Det sociala umgänget sker ju nära på alltid där nu, på gott o ont .
    Sedan när man är liksom avskuren den övriga världen pga sjukdom o ingen ork så är det ju ännu viktigare för en .
    Nu har jag provat på din sk pundarfrossa gumman ….. Den känns inte nå rolig alls .
    Ännu är ju jag inte uppe på tio ug ännu ,men ska vid nästa plåsterbyte upp i tio, det blir plåster nr 5 .
    Men femte dagen med plåster nu så börjar dessa frossor komma o kraften rinner helt ur kroppen o smärtan är tillbaka , med andra ord ( kniven i ryggen is back . )
    Hoppas du fåt tillbaka kära datorn nu snart !
    Kram kram
    MD .

    1. Men du, varför vänta med plåstret? Byt nu eller sätt på en extra 5a. Du visar ju alla tecken på att dosen är för låg. Inte ska du behöva plågas i väntan. Jag har fått lära mig att vissa veckor får jag antingen lägga till 5 eller byta tidigare. Svårt att hinna hämta sig annars. Blir lite som att börja om vid varje plåsterbyte. Prata med din vc om det. Jag har fått ok på att göra så, det var inget problem. Målet är att ligga på en skapligt jämn nivå. Dock inte alltid man lyckas trots att man ändrar och har sig.

      Jag har en väldigt stor del av mitt sociala liv på nätet märkte jag. Bara att inte kunna uppdatera bloggen, svara på mail eller bara läsa gör att man klättrar på väggarna. Sedan alla små katastrofer som inträffat. Nästan så man börjar fundera på vad man gjort för ont 😉

      Var rädd om dig ❤

      1. Jaaa du gumman det har du rätt i med plåsterbytena, jag är ju så ovan ännu med detta .
        Idag känner jag att kniven ligger på lur o bidar sin tid ….. Halvt instucken .
        På tisdag så ska jag upp i 10 , om jag kan vänta så länge Hmmmm .
        Har hämtat ut 10 :orna med så dom finns hemma utifall att !
        Det var för att jag skulle vänja kroppen med detta för jag är så känslig mot alla slag av läkemedel o nu har jag provat allt annat enl DR .
        Men du får du mer kramper i benen ,typ sendrag o att musklerna drar ihop sej i både vader o lår o under foten med ? Jag har ju inga muskelavslappnande ,det borde jag nog ha ,men läste om plåstren att om man har ”krampsjukdomar” så skulle man inte ha dom ,vet du nåt om det ?
        Det är mycket jag skulle behöva fråga dej om nu Ulrika ang dessa plåster .
        Men det tar jag privat iså fall ,mejlar dej om jag blir riktigt rådvill gumman o om du orkar svara blir jag tacksam .
        Kram kram till dej .

  2. Ja när internet inte funkar så blir de kaos haha! Jag undrar hur jag klarade mig utan detta i många år. Skaffade internet först 1996. Sen dess kan man inte leva utan det. Tack vare nätet så känns inte avståndet så stort till alla vänner. Sen har man ju fått möjligheten att lära känna nya människor 🙂

Kommentera

