Snabb update


Vaknade av kramp frpn helvetet i foten och förblev sömnlös. Fan!

Får väl skriva några ord jag funderat på ett tag:

Jag har fått min Mini Crosser (tre hjuling). Blandade känslor…. inte glädje som jag trodde.
Det har flängts runt en del, lite sjukhusbesök, en massa telefonsamtal och möten osv.
Är extremt oregelbunden i mitt fysiska mående. Efter provturen med Mini crossern i måndags hade jag efteråt två dagar då jag inte kunde använda höger hand och arm alls. GASEN, fan, den som man knappt behöver röra. Statiskt belastning är ingenting för mig.

Magen fungerar så bra den kan under omständigheterna.
Jag har översvämmats med meddelanden och frågor jag inte hinner och orkar att svara på. Dåligt samvete!

Jag har tankar på att pausa alla sidor. Det finns inte ork att pyssla med dem längre. Kanske kanske inte? Kanske finns det någon som är intresserad av att ta över material från.com sidan? Det är ju ett alternativ. Det är den sidan som har mest besökare men då måste domännamnet bytas.

Får fundera….

Alla papper skickade för sjukersättningen. Bara att invänta besked. Alla tror på det men man måste ju ändå vara lite luttrad ifall att….

Fått tid till Göteborg för magen. Avbokade. Det var ju helt fel precis allt. Flera dagar utan något smärtlindrande eller hjälp för magen, boendes på hotell på en hård hotellmadrass i 3 nätter. Skulle få halva sommaren förstörd. Ingen smärtläkare som kan sätta ut och ersätta läkemedlen jag har idag. Vem tar hand om mig när utsättningssympomen kommer och magen sen då. Trasig tarm på köpet och forstoppningar som tar evigheter att bli av med.

Just nu. Jag är inte bara sjuk men jag undviker det sista ordet helt (sjuk). Jag vill vara jag ett tag och försöka bara tänka friskt. Vila från datorn och grupper och sociala nätverk. Hellre läsa på ett forum om virkmönster fast jag inte längre kan virka, än om sjukdomar.
Inget mot er utan mot den här oändligt tråkiga EDS’en som flåsar en i nacken och ingenting hjälper. EDS är min fiende men jag tänker testa att ignorera den och se vad som händer.

Alla kommer vi väl hit någon gång då man känner att man kanske gjort sitt. Det behöver inte vara för evigt men jag har inget att bidra med just nu. Det skulle bara bli nonsensinlägg.

Jag återkommer, det gör jag men först fortsätter jag att vänja mig vid mitt ”nya” liv med nya hjälpmedel och kanske lite fler glädjeämnen. Efter sommaren kanske jag är fit for fight att börja skriva igen. Vem vet, jag vet inte mer än ni.

Sjukdomar står mig upp till halsen och jag har just kommit på att det viktigast jag har att dela med mig av har jag redan gjort. Att söka ny information leder i slutändan till mer ont. Timmar framför dator, inte bra även om det är kul. Händerna tål inte mycket längre så man får prioritera.

Inte så värst uppåt låter det som men det stämmer faktiskt inte. Jag ser att våren är på väg och jag ser verkligen fram emot att lägga alla min tid på mig. När min sjukersättning är klar tror jag att det finns en chans att faktiskt komma tillbaka lite. Tänk bara på så mycket oro om framtiden man skulle slippa. Då vet jag idag vad jag gör om ett halvår, jag behöver bara leva och göra det jag kan, eventuellt släcka en och annan brand. Jag tror lite välbehövlig energi kan komma tillbaka då så man inte bara behöver ha huvudet just ovanför ytan utan kanske vid midjan.

Nej, nu blev jag faktiskt trött igen. Det är nog dags tror jag. Typiskt när man somnat i bra tid för en gång skull så bråkar kroppen. Tänkte jag skulle vakna utvilad imorgon men livet ville annat.

Kram och våriga hälsningar till er alla! Nu siktar vi mot sommaren 2013

Inte bara sjuk

13 thoughts on “Snabb update

  1. Blir nog bra med en paus för dig. Men vore trevligt om du återkommer. Du har gjort en fantastisk sida!! Jag väntar också på besked nu om sjukersättning. Får jag den inte vet jag inte vad jag ska ta mig till. Lycka till med livet.

  2. Och ändå har du denna paradoxala förmåga att sprida positiv energi!

    Helt klart är att ibland behöver man pausa för att må bra. Det är viktigt att lyssna på sin kropp. Vet detta av egen erfarenhet. Mitt stora problem är min orkeslöshet. Orkar hålla i gång 3-4 timmar, sedan längtar jag efter att få vila 1-2 timmar. Så kan det hålla på dygnet runt.

    Läste just en intressant artikel om detta: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/cancersjuka-ska-fa-styrketraning_8106060.svd .

    CITAT ur artikeln: Cancerpatienter ska få testa muskel- och konditionsträning mot den förlamande trötthet, så kallad fatigue, som kan följa med sjukdomen. (…) Forskarna tror att tröttheten som drabbar runt 70 procent av alla cancerpatienter kan bero på inflammationsfaktorer i kroppen och att fysisk träning motverkar dem.

    Ja, nu har ju varken du eller jag cancer, men den förbannade tröttheten hänger över en som ett tungt ok. Kan orsaken alltså vara pågående inflammationer runt om i kroppen? Vad tror du?

    Jag håller tummarna för dig, ska du veta! Något av det allra viktigast är nog att ALDRIG se på sig själv som sjuk, ty då förfaller man lätt åt självömkan, något som ingen vinner på, varken man själv eller personer i ens omgivning.

    Önskar att solen ska skina på dig och värma ditt tillfälligt frusna hjärta! Så att du kan fortsätta ditt liv som EG (= EnergiGivare).

    Kram på dig!

  3. Gumman !
    En paus är nog vad du behöver just nu o hitta dej själv igen på nåt vis .
    Man får hushålla med energin till sej själv ibland faktiskt , man måste ta hand om sej själv först , har kommit till samma punkt i livet jag med nu faktiskt . Efter sjukersättningen beviljades så gick jag in i ett sorts vakuum först, var beredd på den reaktionen ,för den( kan komma) för många , men nu måste den trasiga själen efter alla år i vårdkarusellen läkas .Har ju inte haft så stora problem med FK eg förutom att allt dragit ut på tiden så hemskt 13 år o ner på garantinivå, men det är vårdens fel som missat helheten för mej .Skulle behöva stor upprättelse för att kunna gå vidare med mitt liv .
    Du är en stor spridare av positiv energi gumman o av jättebra information relaterat till EDS .

    Jag önskar dej lugn o ro o en varm skön sommar att värma o lindra din smärtande kropp med .
    1000 kramar Ulrika o stort tack för all hjälp o info genom åren , hoppas ju så klart att du återkommer när du tankat energi åt dej själv framför allt ! o dina nära o kära .
    Morgondimma .

Kommentera

