När ångan är uppe


Måste berätta….

Jag kanske inte är så värst stark eller särskilt uthållig. Jag kanske inte orkar gå så långt eller fullfölja alla projekt jag påbörjar. Jag är en ”starter” men inte en ”ender” (eller hur man nu ska uttrycka det sistnämnda). MEN, i helgen har jag tapetserat!

Eller….. jo, det kan man säga att jag har faktiskt. Jag har limmat tapetvåder och ritat ”uppåtpilar” på tapetvådernas baksidor samt servat med verktyg. Jag har också varit huvudansvarig för rakblad och tapetknivar.
Allt arbete under en meters höjd är mitt jobb. Jag och sambon kompletterar varandra bra.

Jag hade aldrig klarat det på egen hand. Kanske fått upp en eller två sneda våder men tillsammans är vi ett jäkligt bra team. Någon slags träning eller motion kan man kalla det dessutom.

Var på kräftskiva i går kväll. Trodde jag inte att jag skulle orka men det gjorde jag. Höll mig ifrån alkoholen och tog ett av de bättre besluten jag gjort den senaste tiden.
Jag valde att ta med mig rullstolen och där satt jag som en prinsessa!
Fick inte det minsta ont i ryggen. Bara nacken och ”kräftskalsbrytarhanden”. Och armen då. Ja jäkligt ont i nacken men så himla bra det gick fast jag var nära på¨att inte följa med alls.

Mör nu och ont i nacken igen. Vänsterhanden mår piss men VAD TUSAN GÖR DET?
Jag är en glad ”förtidspensionär” som kan vila imorgon 🙂 Jag har inga måsten imorgon och ingen bryr sig om jag bara ligger på sofflocket precis hela dagen imorgon. Ingen!
Jag äger mitt eget liv och vad det känns bra. Jag känner verkligen det nu att jag ÄGER LIVET.

Har lite skit som måste göras i veckan men det är bara sånt där jag kan göra och samtidigt ta det väldigt lugnt. Inget kroppsarbete. Faaast, är jättesugen på att göra en massa saker nu när jag har ångan uppe. Men se jag har lärt mig på mina misstag. Nu dalar det fysiska nedåt, då tar jag mig uppåt igen INNAN jag gör något annat.

Så stolt att jag 35 år gammal äntligen har lärt mig hur jag själv fungerar och vad jag behöver. Jag ska inte låta hjärnan styra mig. Ska låsa fast händerna imorgon och tejpa ihop fötterna så jag inte kommer på andra tankar.

Öh, påminn mig gärna också för ni vet det där med minnet…… lätt att ligga här och vara kaxig och veta bäst. Det är ju det där med att leva som man lär.
Men jag förutsätter att jag är lika klok imorgon som jag är ikväll. Har väl aldrig hänt att jag gör precis tvärtemot vad jag bestämt 😉

9 thoughts on “När ångan är uppe

    1. Jag ljuger aldrig. Min tunga är rosa och inte det minsta hårig. Så det så 😉

      Men om jag någon gång ljuger bara lite så är det för att snygga till sanningen lite. Alltså, en rent estetisk avsikt. Det räknas inte, kollade boken för självbedrägerier och näe, det fanns inte en enda paragraf där som stämde på mig.

      Jag kan lätt kasta första stenen. Huka dig 😉 Jag har ryggen fri och har sopat rent under min egna matta (lyft inte på mattan!). JAG ljuga……. fnys ;P

  1. Kan ju inte låta bli att kommentera ditt svar ovan 😀 Jag tyckte du sa en gång att du brukade kamma en mittbena på tungan 😉 (Jag är på lite busigt humör idag 😀 )

    Kul att ni fick upp tapeterna 🙂 Ta det lugnt idag så kroppen får vila lite.

    1. Vet inte vad du fått det ifrån 😉
      Tog det lugnt men ändå inte och nu sotar jag för det. Ryggläge resten av dagen!

      Synd det inte var mina tapeter eller mitt rum men gjorde en liten flicka glad och det kan jag leva på länge 🙂

  2. *haha* den har jag aldrig hört att tungan kan bli hårig *hm* mest hört den blir svart…kanske din är både svart och hårig då? *asgarv* som han lilla filuren i Barbapapa

    http://www.barbapapa.fr/barbadb/barbabeau.php

    Hoppas du får en skön dag och massor av vila…jag har vilodag på onsdag – telefonmöte idag och även möte på dotterns skola med AT som kommer och kollar arbetsmiljön där…Är lite less och låg idag…bara MEN det går snart över!

    Kram

    1. Jodå, det är fullt möjligt. Det körde jag alltid med när sonen var yngre och han gick på det varje gång och sprang till spegeln och såg efter. Stackarn.

      Jag har vilat men inte tillräckligt. Två timmars umgänge fick nu luften att gå ur mig så lägger ner för idag.

      Hoppas du känner dig mer uppåt imorgon och att AT kommer fram till någon bra lösning på vad det nu kan tänkas vara som behöver donas med. Låga dagar kan kvitta men de kommer ändå. Bästa är när de tar slut.

      Kram

      1. Exakt…bäst då det är slut, ibland blir det bara för mycket då allt hopar sig liksom…Japp, AT såg en hel del och vart lite upprörd att ingen tagit tag i biten kring dotterns tydliga skolios och att det var inte undra på hon hade smärtor i ländryggen och hennes vänstra revben står ut mer än normalt *suck* hon skulle ta upp detta och se till så dottern får hjälp – hon borde ha fått korsett förra året, då dom upptäckte hennes skolios…Hon skulle komma tillbaka nästa måndag med arbetsstol, hjälp för pennorna, handleds ortoser för vila, inte att ha på dagligen och hon skulle även se över en madrass hemma i sängen, kolla om möjligheten för rörelse i vatten för oss båda tillsammans =) Och ville verkligen hjälpa till, skulle också be sjukgymnasten komma hit i vår bassäng här och hjälpa oss med rörelser…så kan skolan gå in till att börja med och göra det till idrotts timme och jag följer som stöd – så gör vi det på morgonen timmen innan skolan 1 gång i veckan – sen har hon skola efteråt…Barn HAB var kunnigare på EDS och jag hoppas hon tar kontakt med läkaren också, hon sa det!

        Jag har mest vilat idag…har lite grejer i morgon…som kan ta energi!

        Nattinatt…

        1. Varför blir jag inte förvånad? Att din dotter behövt vänta på hjälpen förvånar inte och det är så tråkigt. Varför kan det inte i alla fall flyta på för våra barn?!

          Samla på dig energi under natten och håll hårt i den i morgon. Vissa saker äter energi så in i tusan. Tyvärr!

          Natti

Kommentera

