Avslut och skitprat


Från och med NU är intebarasjuk.com borta.
Har annonserat tidigare att det varit på gång men blev lite fördröjt.
Kollade precis efter och yes, den finns inte mer, så ska pilla bort lite länkar och grejer jag har som är kopplat till den så får vi se när jag ids plocka in texterna från hemsidan hit igen. Skönt faktiskt, jag orkade ändå inte med att arbeta med den, den bara låg där och var ångestframkallande. Trots många besökare kände jag inte att det var värt att betala för att ha den kvar. Jag vet att den varit uppskattad av många så tackar för all fin respons jag fått 🙂

Innan jag sätter punkt vill jag skicka en hälsning till alla sladdertackor där ute.
Skvaller kan vara lite småkul ibland men när jag nås av saker som är rent jävla förtal, då blir jag arg.
Det måste vara total avsaknad av kritiskt tänkande som får folk att sprida så orimligt mycket dumheter.
Om det tar mig fem minuter att ta reda på om det ens finns en möjlighet att det ligger någon sanning i det så borde den/dom som sprider ut det ha kunnat konstatera det för längesedan. Skäms på er! Börja bli lite källkritiska och använd huvudet.
Förtal är dessutom straffbart enligt lagen så man ska tänka sig för innan man börjar glappa om man inte har något snällt att säga.
Nu låter jag lite arger och det är bara förnamnet. Jag tycker man ska hålla sig saklig och samtidigt ha sitt kritiska sinne öppet. Jag förstår inte vad folk tror att dom tjänar på sånt helt enkelt. I mina ögon är det bara låga människor som ägnar sig åt ryktesspridning.

6 thoughts on “Avslut och skitprat

  1. Hej Ulrika !
    Jag vill tacka dej för alla aha upplevelser som jag fått av din sida .
    Det är så mycket du skriver som är så bra o så rätt !
    Du har så mycket kunskap o insikter .
    Jag har blivit drastiskt försämrad i mina leder ,fått svåra biverkningar av mina Injektioner för min Reumatoid artrit ,det finns inga tvivel på den diagnosen ,den bekräftas genom provtagning som du vet .
    Måste nu gå på kortison igen o det är inte bra för benskörhet osv det finns en himla massa biverkningar av det med o våra överrörliga leder mår inte bra av det .
    Men jag har i muläget inget val om jag vill kunna få i mej näring i framtiden .
    Tugga maten o kunna svälja den .
    Har ännu inte fått någon EDS diagnos ,men nu blev det en ”ytterligare” skylt att ta till sej för sjukvården om dom ids lägga ihop 1+1 =2 . Reumatologen vill inte ha hand om den sjukdomen då den inte är inflammatorisk .
    Tack för allt Ulrika .
    Hoppas vi hörs igen nånstans nångång (3:e Augustitjejjerna )
    Varma Kramar
    MD

    1. Bloggen här kommer finnas kvar så så lätt blir du inte av med mig 😉

      Ledsen att du har det så besvärligt. Man kan ju tycka att det räcker och att misstankar om Eds inte borde vara aktuella ens. En del får allt andra får inget.

      Kram på dig och som vanligt tack för dina vänliga ord 🙂

  2. Hej igen !
    Ok då missuppfattade jag det hela ,virrpanna som jag är ,skyller på Kortisonet hehe !
    Men då blev jag glad att höra att den kommer att finnas kvar o du med !
    Vill inte bli av med dej alls ,trodde du inte orkade med sidan mer .
    Jaa du man får sin beskärda del av livet .
    Det är bara att lära sej att hantera det vet du !
    Fast man dippar till ibland ,men än tänker jag inte kasta in handduken .
    Fast kortionet gör ju vävnaderna ännu skörare liksom ,men hoppas på en ny sort av Biologiska läkemedel om en månad ca .

    Du har mycket vänliga ord själv du gumman det är inget att tacka för , en självklarhet tycker jag att man bemöter varann vänligt .

    KRAAAAAAAAAAAAAAAAM
    MD

    1. Haha, du är inte den enda som missuppfattat jag börjar fundera på att jag kanske skulle varit lite tydligare, alla som följer bloggen läser inte hemsidan för den förändras ju inget.

      Kortison och eds är ingen höjdare du. Men antar det inte går att leva utan det så det får vara så. Håller tummarna för att den biologiska varianten är snällare. Dom borde fundera ett varv extra ang just pga ev Eds. Kombinationen är inte ultimat.

      Kram

Kommentera

