Statistiskt sett gillar folk kritik?


Statistiskt sett hade jag en bra dag i dag (läs i går) tydligen. Inlägget jag postade under natten/tidig morgon fick statistiken att skjuta i höjden. Så ser det alltid ut när jag skriver något kritiskt. Säkert av både bra och dåliga skäl.
På Facebook fick jag en avisering om att inlägget hade nått ca 300 personer mer än det brukar den vägen så det har nog länkats hit en del och jag har fått en del respons. Ingen negativ men jag är ju inte dummare än att jag vet att det pratas ändå och stora öron finns det gott om. Jag skiter i vilket om jag ska vara ärlig och ärlig är något jag kan kosta på mig att vara. Det är det tydligen inte alla som kan.

Skulle jag hålla folk om ryggen bara för att vi har samma diagnos? Inte en chans. Det är knappast så att någon från vården kommer att läsa det jag skriver och säga ”Men kära nån då!”.
Det är ingen hemlighet direkt att det florerar ren skit i sociala medier, att folk överdriver nått så in i norden och att många läkare tycker att vi har både en och två skruvar lösa. Såklart det pratas om ”oss”. Vi framställer ju oss själva som några jäkla tokar emellanåt. Det står ju öppet för alla att ta del av. En offentlig sida kan ju vem som helst läsa på. Även kommentarerna!
Men jag tror dom är vana (vårdfolket).

Ja-sägarna/sympatisörerna sympatiserar jag däremot med, och önskar att dom inte tar åt sig. I alla fall inte på fel sätt.
Det är inte lätt att veta vart man ska söka information, vad man kan lite på osv. Alla är uppenbarligen inte så kritiska av naturen och i början så är allt så stort och svårt att greppa. Man liksom famlar sig fram och suger i sig allt som en svamp för man vill ha svar. Svar på det man inte kan få svar på. Fast vissa slänger sig förstås med procentsatser och den ena och det andra. Dom är sjukt upplysta om saker som inte finns. Källa på det? Nähä, aj då, det var en känslig tåbissing att trampa på 😉

Jag dömer INGEN som inte medvetet bidrar till det här virrvarret av desinformation. Människor som har all möjlighet i världen att göra rätt men ändå väljer att göra fel, dom däremot.
Att tysta kritik har väl aldrig funkat förr, varför nu?

*viskar*
All kritik tas bakom lykta dörrar för det är vi som bestämmer över vad som är sant och inte. Vetenskapen behöver man inte tro på för den vet inte allt och allt som talar emot oss raderar vi.

Bra utgångspunkt där! Vi utgår från det som INTE är sant (fan att inte jag kom på den idén först jag som sitter och googlar och översätter en massa artiklar på engelska). En fet tummen upp där, det är ju genialt!
Det är ju dessutom hur uppenbart medvetet som helst också, att välja bort fakta mot skit! Och särskilt oväntat att det skulle bli så här var det inte heller och inte fasen kommer det att bli bättre om ingen får kritisera eller ha någon åsikt mer än gulligull och fjäskifjäsk.

Hur uppmärksamhetstörstande en människa kan vara vet jag inte. Jag kanske kan säga 73,2% för det har jag hört någon stans. Du får googla fram det själv, jag ska väl inte göra ditt jobb heller! Jag är faktiskt allvarligt sjuk i Eds och har annat att sysselsätta mig med till skillnad från dig som orkar bry dig om detaljer och säkert inte ens har Eds.
Oh, sorry, jag trodde det var någon som ställde en fråga, vet inte vad som hände, jag slog på min genetiska eds-autosvararpilot. Den föds man med. Men blir automatiskt otrevlig när någon ber om källor.

Nej nu får jag ta och ge mig och sluta raljera. Jag kan ju förlora min image helt.
Jag ska genast gå och bli ett offer för allt elände som drabbar mig.

Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar. Man måste få fråga för att få veta. Det är vad man får för svar som sedan blir ett problem när det inte stämmer men genast blir en befäst sanning.
Det hittade jag på nu det kloka som får avsluta denna….. NATT!!… men, tiden gick igen. Den har då inte Eds iaf så som den skuttar fram.

Godnatt igen då!
Ju närmare pudelns kärna vi kommer, ska vi gissa att antalet läsare kommer öka för varje gång? Spänningen är oliiidlig och ni hänger väl på? Ja för tusan. Vi zezzzzzzzzzzz…….

One thought on “Statistiskt sett gillar folk kritik?

  1. Ja snabba dig å bli ett offer annars följer du inte strömmen. 😉 Min dag ser ut så här: vaknade upp som en dubbelknut med rosett å tyckte sååååå synd om mig själv. Vräker ur mig det på fejan å alla daltar extra mycket med mig. Tänk att jag blev dagens stjärna. Vilket proffs jag e. Läkarbesöket… tja… vad ska jag hitta på denna gång? Lite drama kanske så jag får gnälla på fejan lite mer. Gillar ju bekräftelse. 😉

    Nu var detta lite ironi tack och lov och jag har inte gjort det. Men man får den känslan när man går med i grupper. Alla vill vara värst. Hur ser min verklighet ut idag? Soffläge å de e inte mycket att göra åt det. 🙂

    Ha en kanon bra dag

Kommentera

