Lilla snigel akta dig….


Då var det dags för en liten uppdatering.

Sommaren den tog vägen vart? Man måste alltid få klaga lite på vädret, säg inte emot mig på den punkten 😉
Men å andra sidan, vissa dagar är helt ok. Man kan gå i shorts utan att frysa arslet av sig. Och apropå arsle, eller iaf äckliga saker.

I år har hela trädgårdens invaderats av de Spanska skogssniglarna. Vädret har gynnat dom slemmiga asen.
Jag har precis vant mig vid att fånga dem och klippa dem itu med sax. Jag har hittat bästa sortens fällor och jag har fått in kvällsrutinen att gå runt med ficklampa, hink och sax för att leta rätt på dom.
Vad jag inte fått in rutinen på är att tömma fällorna. Fixade det hos mamma och pappa när jag ville vara snäll och hjälpa till men hemma när man har en sambo som vanligt vis tar hand om allt som är äckligt så gick det inte bara längre.

Kanske berodde det på att de stått ett tag, jag vet inte det ja…….
Sambon tog hand om tömningen, jag 10 meter bort sitter och ulkar.
SUCK, jag som vill tro att jag inte längre är klökmagad. Och apropå magar…..

Blåbär är gott. Fantastiskt gott!
Snäll svärfar kommer med hinkvis hit. Jag som äter Movicol och annars kör den avslappade stilen vid toabesöken nu för tiden, sätter mig ner och så efter en liten, liten stund är jag färdig (och får städa efter mig varje gång för det är något i den där Movicolen som gör att det inte vill spola bort sig).
Efter 3 tallrikar med blåbär i magen så blev det lite annat. Blåbär är inte någon mjukgörare direkt och apropå mjukgörare så var jag och handlade idag, två gånger. Vi ska ha lite kalas här hemma nämligen och det var ett fasligt spring innan vi hittade allt vi skulle ha. Men hem kom jag utan sköljmedel, jag som precis hittat en favorit som var slut hemma och är inne i min värsta ”nu ska allt tvättas-period”.
Så kan det gå när man har viktigare saker i skallen. Jag älskar annars doften av sköljmedel men tröttnar så fort på dem och byter till nya sorter hela tiden och glömmer av vad de gamla luktade.

Ja, nu ska jag strax avsluta. Ska bara lite till.
Jag har helt släppt att det blir någon nedtrappning av Norspan denna sommar. Det gick inte. Jag har kvar samma dos till min stora besvikelse.
Tycker inte de har effekt särskilt bra alls just nu och det blir mer och mer vb mediciner. Inte bra.
Ska kontakta läkaren för nu vill jag fasa ut Norspan till hösten och testa något annat. Jag vet inte längre skillnad på ont och ont pga utsättningen.
Smärta direkt relaterat till vad jag gjort känner jag igen men det där äckelkrypet i kroppen som alltid börjar under fötterna, sedan i nacken för att sedan gå till händerna/handlerna tills jag bara vill åla ur skinnet. Just den känslan måste jag ta reda på om det är Jag eller Norspanet.
Det kommer bli ett helvete men får lägga upp en helvetes bra plan för det 🙂

Sov gott!

One thought on “Lilla snigel akta dig….

  1. Ja sommaren verkar ha dragit på semester utan mig men min syster skvallrade om att det e fint väder nere hos er 🙂 Här e de mulet å regnar så undvik Västmanland i sommar :p

    På tal om att tvätta så e de nog dags att damma av höstkläderna snart men jag hoppas på en solig höst och lite ork att plocka bär. Tittade på mina gardiner förut och inser att jag har lyckats trampa in ett hallon i gardinlängden. Vet inte hur jag lyckats med det men e man klantig så e man. Tur att man har tvättid i morgon.

    Det är alltid värt att pröva att sätta ut medicin om man pallar med ett par veckor med smärta och illamående. Då vet man vad som är biverkningar och vad som är riktig smärta. Vissa mediciner ger muskelvärk som biverkan :p Jag hoppas läkarna kan hjälpa dig i höst och att det fungerar bra att sätta ut medicinen. Jag som äter ganska starka tabletter vet att man får mer smärta när man sätter ut dom för att sedan minska något. Den nya medicinen som jag prövar har nästan inga biverkningar alls på mig. Blodtrycket ökade något men annars mår jag bra. Inget illamående eller snurrig i huvudet. Enda nackdelen är att min kropp bryter ner opiater på halva tiden. Får skylla på en stark lever som gör jobbet lite för bra :p Men hellre det än att ligga utslagen en hel dag. Jag hatar nämligen att vara yr.

    Hoppas annars att du har haft en bra sommar med din familj och alla hemska sniglar.

Kommentera

