TrögFattarFöreningen


Hade jag varit 100% frisk hade jag nog faktiskt inte ägnat den här bloggen mycket tid alls. Tyvärr finns det på tok för mycket tid då det inte går att göra så mycket annat, ja ni känner säkert igen det. Men shit vad dränerande det är att fokusera på negativa saker och galenskaper. Jag brukar vara skapligt duktig på att hålla mig undan det värsta men ibland lyckas jag mindre bra.

Den senaste tidens skriverier om Eds Riksförbund får ni se som en liten paus från allt annat. Ibland är vissa saker viktigare, som nu. För mig är det fullständigt obegripligt hur saker kan fortgå så länge utan att det kommer fram, utan att folk protesterar högljutt. Och det kan omöjligt bara vara jag som hört SÅ många historier genom åren? Nej självklart inte, och jag har ju min egen historia 😉 Den här har jag garvat åt, ömsom förfasats över i flera år nu och samtliga som har hört den har gjort det samma samtidigt som dom sagt: ”Men är det här på riktigt?”. Så värst många inom Eds-världen som fått höra den är det faktiskt inte, först nu då, som ett bidrag så att polletten kanske trillar ner snart: Ett av århundradets pinsammaste fadäs

Jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott att jag skulle bli medlem i förbundet. Jag har sagt nej, nej och åter nej. Jag kan inte säga att jag är helt bekvämt med det nu heller. Jag behövde dom där 220 kr till annat egentligen. Hutlöst mycket pengar för ingenting. Jag köper heller inte riktigt det där med att det skulle vara en god sak att stötta. Tala om för mig vad som är så ”gott”. Fikabrödet jag eventuellt kommer att få smaka på om jag åker på det extrainsatta årsmötet den 7 November? Det planerade ”pajkastarkalaset”? Ja det låter verkligen gott. Jag hoppas det väger upp den beska eftersmaken allt annat gett mig för det sitter som ett klister på tungan. Lacknafta, kokosolja, målartvätt you name it, inget tar bort det! Fast jag har faktiskt en ”lösning”…..

Om sittande styrelse skulle avgå så skulle det faktiskt smaka mycket bättre. Eftersom det bara är en tidsfråga innan det måste ske så skulle det ”se snyggare ut om man sa upp sig själva”, eller hur är det dom själva brukar resonera? Framför allt, det hade varit snällt mot medlemmarna så att förbundet kunde komma på fötter så fort som möjligt. Och eftersom jag är en betalande medlem så har jag full rätt att gnälla precis så mycket jag vill! Jag bidrog ovan dessutom med ett rätt konstruktivt förslag.

Kommentera

