Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete


Skulle komma ifrån datorn lite och började istället klättra på väggarna. Sitta eller ligga still och stirra i väggen eller taket funkar liksom inte, jag får psykbryt samtidigt som energin är låg just nu. Så jag startade projekt ”städa tangentbord”. Husets datanörd köpte sig ett nytt och de gamla ligger på hög här och var så fulla av bakterier och smuts att det kändes ohygieniskt att lägga in dom i skåpet till och med.

Igår kväll kunde jag inte förstå varför jag hade så ont i pekfingret på höger hand, klarade inte av att trycka ned tangenterna på min egen laptop på kvällen och idag, i bilen på väg till Lidl, kunde jag verkligen inte förstå varför smärtan i händerna var tillbaka, bara sådär, pang som från ingen stans. När jag kom hem skulle jag sätta fast de där sista svåraste tangenterna som sitter fast med metallbågar och då fattade jag.
Jag som skyllde på kylan när jag satt och muttrade i bilen ”de där jäkla väderomslagen tar då hårt på kroppen”.
Jag kunde inte riktigt se sambandet då.

Imorgon blir det projekt vila tassarna istället OCH klättra på väggarna. Det var väl inget lyckat försök att komma ifrån datorn och ryggläget, nu är jag tillbaka igen. Att vi har två kliniskt rena tangentbord här som ingen har någon glädje av är en klen tröst. Jag har även två obrukbara händer som värker som tandvärk och småkärl som snörper åt varpå tassarna blir som två kylklampar. Pekfingret spretar upp lite sådär lagom aristokratiskt medans övriga fingrar dansar över tangentbordet, en tung vals snarare än en sprallig flamenco.
Jag summerar dagen och konstaterar att jag nog hade kommit billigare undan om jag hade tagit ett varv med dammsugaren istället. Jag ångrar mig lite nu….

Innan jag lägger ner det här skrivandet vill jag be om en sak, snälla, ta inte mina foton på bloggen. Det är inte alls kul att se bilder på sig själv i andras ”klippochklistra-alster”. Vill man låna mina bilder och texter vill jag bli tillfrågad först och jag vill absolut inte bli sammankopplad med material innehållandes faktafel. Respektera upphovsrättslagen snälla! Det har hänt för många gånger nu 😦

3 thoughts on “Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete

  1. Är det för dig okända personer som tar dina foton utan lov? Bra att du försöker att värna om upphovsmannarätten. Mindre bra att dina händer har nått kylklampsstadiet. Som jag har förstått det inträffar detta varje höst numera. Eller minns jag fel.

    BTW, du har kanske sett, att jag har berömt dig i mina kommentarer hos lundabergs? Surfa gärna över dit för att kolla in. Förhoppningsvis kan sådan läsning värma, om inte dina kylklampar till händer, så i alla fall ditt hjärta.

    Var rädd om dig, Inte Bara Sjuk! (Tänk om du kunde göra som brunbjörnen, dvs gå i ide och vakna upp lagom till att vårsolen har blivit stark nog för att kunna börja värma upp dina kylklampshänder.

    BTW en gång till. Kan det vara en variant av Raynauds syndrom du har? Läs mer här: http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=565 . Krampande blodkärl i fingrarna/händerna minskar genomblödningen = det uppstår en kylklampseffekt som gör fingrarna mer eller mindre obrukbara temporärt.

Kommentera

