Testa gränserna


Här har jag predikat om hur jäkla duktig jag är på att ta hand om min kropp och lyssna på kroppens signaler. Men lever jag verkligen som jag lär?

Öhum, jo, det gör jag väl. Men jag ska till optikern i morgon (bestämdes innan jag visste att jag skulle ta ut mig fysiskt) och jag bestämde mig då jag bokade tiden att jag minsann skulle ta mig till och från stan för egen maskin. Det kan jag inte ändra på när jag väl bestämt att det är så det får bli.

Jag kanske inte har skrivit så mycket om att jag inte fixar att ta trehjulingen längre. Dels så fryser jag som en gris när jag åker på den och sedan har jag en fet jäkla mental spärr som gör att jag helt tappat glädjen med att kunna ta mig framåt utan att trötta ut mig. Det gick jättebra ett tag men det har gått över. Får berätta mer om det där en annan gång.

Jag bor nära stan men ändå. Det var ca ett år sedan jag gick den vägen fram och tillbaka senast. Mer än ett år sedan jag testade att cykla ena halvan. Imorgon ska jag mot alla odds in till stan. Ditvägen går jag med cykeln och hemvägen tänker jag trampa fast mest rulla eftersom det går nedför. Det är inte så att benen trillar av mig och att jag blir förlamad när jag går. Det gör bara ont och jag går väldigt långsamt, för att inte tala om att det kommer bli ett par dagar utan känsel i låren och en rejäl mjölksyra men framåt kommer jag att komma. Jag har förvisso inte återhämtat mig riktigt efter helgen men vilat har jag och i morgon, då jäklar.

Jag ser jättemycket fram emot att testa cykeln efter så här lång tid. Jag har fantiserat om att jag ska köpa en cykel med motor och att jag ska kunna ta mig till stan på den. Nu får jag chansen att testa vad jag håller för. Vad är det värsta som kan hända liksom? Tillfredsställelsen av att ha tagit mig fram och tillbaka kommer att vara värt det. Jag kommer aldrig, aldrig, aldrig sluta hoppas på att jag ska kunna susa fram på cykel och egna ben igen och jag kommer att testa om och om igen. Vad jag däremot inte gör är att testa för ofta, jag väntar tills jag glömt av hur det fick sist 😉

Hjälp mig hålla tummarna, jag är lite rädd för att bakdäcket ska smälla. Kollade cykeln ikväll och det vobblade. Väven på bakdäcket är helt utslitet och innerslangen är på väg ut. Ska man ändå leva ska man göra det lite farligt, eller hur. Vad vore livet utan spänning 😉

One thought on “Testa gränserna

  1. Det finns elcyklar att köpa. Fast de är svindyra. Man kan ställa in dem, så att elmotorn hjälper till i uppförsbackar och sedan kopplas ifrån vid cykling på slät mark eller i nedförsbackar.

    Men då kommer du att bli utan skjorta. Eftersom de kostar skjortan. (Men du kanske inte nyttjar skjortor?)

Kommentera

