Stor dramatik!


Det har varit en alldeles strålande dag bokstavligt talat. Vilken underbar sommarvärme vi haft! Men precis som när kylan kommer och första blixthalkan slår till så finns det risk för s.k. sommarolyckor. I dag var det min tur.

rostig spik
Rostig spik som perforerat såväl flip flop som fot i dag.

Denna ”lilla” rackare perforerade min älskade flip flop i dag. Ja inte bara den utan även foten! Det blev en tur till jourcentralen för att fylla på med stelkrampsvaccin. Det finns bättre grejer att sticka hål i foten med.

Detta är inget jag rekommenderar men det gick bra och sprutan gjorde inte det minsta ont. Jag vill minnas att det gjorde jävligt ont när jag tog den i åk.6 men det kan ju också berott på anspänningen den gången.

Nu har jag krupit ner i sängen och ligger och känner efter exakt hur ont jag har. Är det inte på väg att bli lite infekterat ändå? Känner jag verkligen inte av några biverkningar av sprutan?

Orkar inte med något mer drama i dag så bestämmer mig för att allt är som det ska. Trött och ont, visst har jag det. Jag har som jag skrev i går dragit ner på Norspanet och jag har även i dag ägnat en massa tid i trädgården. Med lite uppehåll då för rostig (och jordig) spik i foten, telefonkö till 1777 och sedan även jourcentralen.

En femtilapp fattigare tycker jag det ska bli rätt skönt att sova faktiskt. Jag kan till och med känna att jag förtjänar det. Jag tänker till och med strunta i att jag har en massa olästa mejl och meddelanden. För första gången på väldigt länge ”offericerar” jag mig och tycker att ”stackars mig” kan ta lite ledigt även från tankeverksamhet. Jag höll ju faktiskt nästan på att dö i dag … eller kunde ha gjort … om jag hade haft otur 😉

 

3 thoughts on “Stor dramatik!

    1. Du är så klok du! Jag ska ta spikarns på mindre allvar i fortsättningen och sätta dem på plats i stället för i foten 😉

      Känner mig helt vanlig fast trött i dag.
      Kram

  1. Det kunde ha slutat riktigt illa. Hoppas dock att du ska bli utan framtida men av denna olyckshändelse.

    FDETDA: Jag tycker att spiken har vissa likheter med en orm. Är det fler än jag som gör en ormassociation? Jfr fenomenet pareidolia (= att tycka sig se ansikten lite överallt i naturen).

Kommentera

